Koululaisten toimintakyvyssä tikittää aikapommi - ei jätetä opettajia yksin!

TOI järjestää heinäkuussa SuomiAreenalla yhdessä Suomen Fysioterapeuttien ja Tule ry:n kanssa paneelin, jossa keskustellaan siitä, mitä tehdä kun lapset ja nuoret liikkuvat yhä vähemmän ja arjen toiminnat yksipuolistuvat. Tulevaisuutta ajatellen koululuokissa tikittää aikapommi.

Julkaistu 28.6.2019

Asiaan pitää puuttua, sillä ongelmat kasaantuvat ja lisääntyvät, ja haasteiden korjaaminen lapsuudessa on helpompaa kuin myöhemmin elämän varrella. Voisimme tukea opettajien työtä varhaisella puuttumisella hyödyntämällä fysioterapeutteja ja toimintaterapeutteja kouluissa. Aiommeko kuitenkaan tehdä niin?

Keskustelemassa mukana ovat Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä, Me-säätiön toiminnanjohtaja, toimintaterapeutti Ulla Nord, Vuoden opettaja 2016 Maarit Korhonen ja fysioterapeutti Sirkka Ruokonen.

Tervetuloa mukaan SuomiAreenalle Poriin, kaupungintalon pihaan, 19.7. klo 11.30 kuuntelemaan panelistien ajatuksia asiasta ja keskustelemaan toimintaterapeuteille tärkeästä aiheesta.

Osallistu paikan päällä tai live striimauksen kautta

SuomiAreena –tilaisuuteen voi osallistua tulemalla paikan päälle Poriin tai seuraamalla livelähetystä MTV3:n suomiareena.fi -sivulla olevan linkin kautta. Tilaisuus on yleisölle maksuton ja kaikille avoin, ilmoittautumista ei tarvita.

Kaikki mukaan somettamaan!

Jos toimintaterapia kouluissa –aihe on sinulle tärkeä voit edistää yhteistä asiaa olemalla aktiivinen somessa. TOI on toukokuusta alkaen julkaissut kotisivuillaan aiheeseen liittyviä uutisia, blogikirjoituksia ja kannanottoja. Niitä kannattaa jakaa ahkerasti jo heinäkuun alussa, ja varsinkin SuomiAreena –viikon aikana.

Somepostauksissa kannattaa aina käyttää tunnistetta #SuomiAreena. Muut tunnisteet ovat #TOImivakouluarki #TOImintaterapeutit #TOImintaterapia #TOImintaterapeuttiliitto.

TOI laati määritelmän toimintaterapeutin suoravastaanotolle →

TOIn määritelmätyö toimintaterapeutin suoravastaanotolle on valmistunut. Määritelmä tekee näkyväksi jo nyt laajasti käytössä olevat toimintamallit toimintaterapiapalvelujen lähetteettömästä käytännöstä.

Soteri-rekisterin käyttöönotto on aiheuttanut hankaluuksia toimintaterapeuttiyrittäjille →

Valvontalain myötä käyttöön tulleen Soteri-rekisterin käyttöönotossa on ollut haasteita alkuvuoden ajan. Haasteita ovat aiheuttaneet sekä jatkuvasti kehitetty Soteri-rekisteri että palvelun ruuhkautuminen. Haasteet ovat näkyneet myös TOIn yrittäjäjäsenpalvelussa.

COPM-arviointimenetelmän uudistettu 5. painos on julkaistu →

TOI tuki päivitystyötä ja käännätti uudistetun arviointilomakkeen ja ohjeen suomeksi. Uudistettu arviointimenetelmä on nyt ostettavissa.